۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۹

در گفت وگو با مهر عنوان شد؛

گسترش فرهنگ جهاد و خدمت به مردم رویکرد پویش چله خدمت در مرکزی

گسترش فرهنگ جهاد و خدمت به مردم رویکرد پویش چله خدمت در مرکزی

اراک- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: گسترش فرهنگ جهاد و خدمت صادقانه به مردم به نیابت از شهید جمهور، رویکرد محوری پویش چله خدمت در مرکزی است.

حجت الاسلام جواد فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری پویش چله خدمت در استان مرکزی اظهار کرد: در ایام بزرگداشت شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور، اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اجرای پویش چله خدمت اقدامات قابل توجهی رقم زده است.

وی افزود: در این پویش هر یک از سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاهیان، فرهنگیان، روحانیان، دستگاه‌های دولتی، نیروهای جهادی، دانش‌آموزان، مبلغین، مادران و دختران و سایر هم‌استانی‌ها می‌توانند گامی کوچک با دلی بزرگ بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در قالب این پویش خدمات مختلف جهادی در حوزه‌های سلامت، مشاوره تحصیلی، امکان‌سنجی مزیت‌های کسب‌وکار و مشاوره‌های تخصصی، صنایع خلاق، جمعیت و خانواده، برای محرومت‌زدایی و خدمت‌رسانی ارائه می‌شود.

حجت الاسلام فراهانی هدف از اجرای این پویش را زنده نگه داشتن و گسترش فرهنگ جهاد و خدمت به مردم، به نیابت از رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: هر فرد یا مجموعه‌ای که می‌تواند خدمتی را به مردم ارائه کند می‌تواند به پویش چله خدمت بپیوندد.

وی افزود: از جمله فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های روشنگری، تشریح و روایت پیشرفت خدمات دولت اشاره کرد که در همه شهرستان‌ها در مدت ۴۰ روز از شهادت تا اربعین شهدای خدمت در حال برگزاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه بانوان نیز به نیابت از شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی، طرح چله خدمت را آغاز کردند، گفت: ارائه مشاوره حقوقی در مناطق محروم، مشاوره تحکیم و تعالی خانواده و مامایی، ارائه خدمات مشاوره‌ای کسب و کار، تسهیلات تبصره ۱۸ و صادرات کالا، ارائه انواع خدمات فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار، اعزام سامانه سیار اهدای خون برای اجتماع بانوان بیش از ۵۰۰ نفر، در حال برگزاری است.

وی گفت: بصیرت‌افزایی بانوان در زمینه انتخابات، آموزش کار با نرم افزار موبایلی متن نگار در زمینه خدمات دولت، طرح صاحبخانه‌های همدل و همراه با خانواده‌های چند فرزند، اهدای کمک هزینه اجاره مسکن به خانواده‌های خوش جمعیت به نیابت از شهدای خدمت از دیگر برنامه‌ها است.

حجت الاسلام فراهانی همچنین ارائه خدمات رایگان پرستاری و اهدای هدیه به مادر و نوزاد تازه متولد شده، تأمین هزینه‌های نوزادان بیماری‌های خاص و لازم به بستری در ان آی سی یو، اهدای بسته‌های غذایی و مکمل ویژه مادران باردار نیازمند و ختم قرآن و صلوات، خواندن زیارات و ادعیه به نیابت از شهدای خدمت را از دیگر برنامه‌های در حال اجرای بانوان سرزمین آفتاب عنوان کرد.

کد خبر 6132801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha